生徒達の心理状態を見極める方法がナイスアイディアだと話題に!アメリカの高校教師が発案

出典:Instagram

生徒達の心理状態を見極める方法がナイスアイディアだと話題になっているのでご紹介します!

発案者はアメリカの高校教師とのこと。FacebookユーザーのTara Mitchell Holmanさんが、そのアイディアを投稿しています。

ホワイトボードにはいくつかのポストイットが貼られています。そして、ボードに記された6箇所には、その時の気持ちを表す文言が記されています。



上から見ていくと、「最高の気分」「大丈夫」「まずまず」「頑張っている」「辛いけれども学校に来ることは嫌ではない」「最低の気分」と書かれています。

Tara Mitchell Holmanさんによると、生徒達は毎週月曜日に登校した際、それぞれの箇所にポストイットを貼るルールになっているそうです(裏面には自分の名前を記載)。そして、心理状態があまり良くない生徒には個別に話をしたりすることがあるといいます。

こちらがその先生。自身が高校生の時に心理学の授業を受けて興味を受けたことが、このアイディアの根底にあるといいます。

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We all have struggles. ••• Reaching out for help is a difficult task for many individuals, but it doesn’t need to be. Society has a way of encouraging people to push their feelings down and to continue on with life. This is not only unhealthy, but can be very dangerous. I took my first psychology class in high school and I was so intrigued by how the mind worked. I decided to pursue a degree in psychology when it came time to select my major. I knew I wanted to work with kids and I thought studying psychology would open doors and provide an opportunity to shape minds positively. My brother gave me permission to share a bit of his story with you all and it’s a large part of what’s inspired me to work with kids. My brother, @whyitdc, was adopted into our family when he was 4. I instantly felt a connection to him. Wyatt has struggled with anxiety and depression for likely his whole life, and as a young girl I remember comforting him and reassuring him of our love for him. Leaving him to go away for college made me feel extremely guilty, but I was set on gaining the skills needed to help other children with their struggles. I think of my brother’s story often and use it to fuel my drive towards helping others. I don’t think I do anything special or extraordinary, I just listen, care, and allow my students to see my struggles. I had a lot of “perfect teachers” growing up, but as educators there is a simple way to break down the stigma around mental health. S H O W your struggles. T A L K about your strategies for overcoming them. E X P L A I N how everyone faces difficulties. E N C O U R A G E feelings to be shared rather than pushed down. If there’s anything I’ve learned over my 6 years of teaching it’s that most kids WANT to talk, they just aren’t sure who to talk to or how to do it. ••• Thank you for all your positive feedback towards this piece of paper. I can’t guarantee it will save lives, but YOU CAN. Take an hour off from teaching curriculum and teach your students that mental health matters in this world! 💕 • • • #specialeducationteacher #teachersfollowteachers #iteachspecialed #teacherlife #teacherresources #teachersofinstagram #teachers #meettheteacher

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先生は、もともと子供達とふれあう仕事をしたいと思っていたといいます。そして、「ほとんどの子供たちが(自分の気持ちを)話すことを望んでいます。彼らは誰に話をすべきか、またはどのようにそれを行うべきかを分かっていません」とも語っています。

そうした子供達の心理を踏まえたアイディアだったのですね。このボードとポストイットを使ったアイディアであれば、子供達が言いたいことを言えずに心の内に閉じ込めてしまうようなことを防げますね!


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出典:Facebook(@Tara Mitchell Holman) / Instagram(@makingastatementinsped)

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